volg mij op Facebook
meld u aan voor mijn nieuwsbrief

Huidklachten

Als antroposofisch huidtherapeute heeft Marianque jarenlang ervaring opgedaan en onderzoek gedaan naar de betekenis en oorzaak van o.a acne en eczeem.

Hoe vreemd het misschien ook klinkt, huidklachten zijn een kans bij uitstek om een betere balans in je leven te kunnen vinden.

Bij het eerste consult voor huidproblemen wordt een goede huiddiagnose gemaakt. Daarna kijken we naar je globale medische geschiedenis, wat je zoal voor je huid hebt gebruikt, hoe je voedingspatroon is en hoe je dagritme eruit ziet.

Aan de hand van deze informatie krijg je advies over de producten die je thuis kunt gebruiken.

Marianque werkt principiëel met de producten van Dr. Hauschka en Weleda (biologisch-dynamische cosmetica van antroposofische oorsprong.)

Daarnaast is het van belang te kijken naar de gevolgen die huidklachten voor je hebben. Voel je je b.v geremd in je sociale leven, voel je je 'vies', of probeer je er vooral luchtig over te doen?

'Een kwart van de patiënten met huidziekten heeft een chronische aandoening. De meesten hebben psoriasis en atopisch eczeem. De helft daarvan ondervindt als gevolg daarvan ernstige lichamelijke en psychosociale problemen, vergelijkbaar met de problemen van reuma- en diabetespatiënten. Bij een op de zeven zijn de gevolgen zo ernstig dat ze met serieuze depressieve klachten kampen.'

Bron: onderzoeksrapport 'Huidaandoeningen in de huisartspraktijk'

Om een gezonde balans te verkrijgen tussen binnenwereld en buitenwereld, kun je Bach® Bloesem Remedies geadviseerd krijgen. Ook kun je door middel van de haptotherapie leren wat je op gevoelsnivo kunt doen om beter in je vel te komen zitten.